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Chestnut landscapes in the Cevennes (France): an economic appraisal of its uses and its perception from the perspective of local actors

The chesnut landscape in the Cevennes mountains is a typical example of agricultural lanscapes undergoing transformation. Though actually reduced and dispersed, landscapes of chestnut are still considered part of the region's identity. Tourism and the reduction in forest fire hazards, further explains currents interest in the future of the chestnut in the cevennes. The paper gives the outcomes of a study performed in two areas where chestnut are playing different roles. Two types of surveys were attempted : - one survey focused on the "supply of landscape" directed towards agriculturists who managed their chestnut woods ; one survery foursed on the "demand of landscape" which aimed at defining users behaviour and the perception of landscape. 300 interviews were made for the second survey using a series of photos to define user preferences, and an appraisal of the willingness to pay (WTP) for a project which aims at the rehabilitation of 1000 hectares of old chestnut forest. The work identifies different chestnut uses and the different actors involved. It can help to predict possible use conflicts. / La châtaigneraie dans la montagne cévenole est un exemple typique de paysage agricole en transformation. Bien qu'actuellement réduits et dispersés les paysages de châtaigneraie sont toujours considérés comme faisant partie de l'identité régionale. Le tourisme et la réduction des risques d'incendie de forêt expliquent également l'intérêt actuel pour la châtaigneraie dans les Cévennes. L'article donne les résultats d'une recherche conduite dans deux secteurs où le châtaignier joue des rôles différents. Deux catégories d'enquêtes sont menées : une enquête axée sur "la production de paysage" réalisées auprès des agriculteurs qui gèrent leurs châtaigneraies ; une enquête sur "la demande de paysage" qui vise à préciser le comportement des usagers et la perception du paysage. 300 interviews sont réalisés pour la seconde enquête, en faisant appel à une série de photos pour définir les préférences des usagers, et une évaluation du consentement à payer pour un projet de réhabilitation de 1000 hectares d'anciennes châtaigneraies. La recherche identifie différents usages de la châtaigneraie, et les différents acteurs impliqués. Elle aide à prédire d'éventuels conflits d'intérêts.

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